Zelo hitro hujšanje je lahko škodljivo

Teža je stvar matematike. En kilogram telesne maščobe vsebuje ~7700 kCal in zato dnevni primanjkljaj recimo 550 kCal pomeni izgubo telesne maščobe 0,5 kg na teden. IN OBRATNO.

Torej ne glede na razne reklame in na naše želje: ne obstaja način, da se “bašemo”, da smo telesno neaktivni, a da hujšamo (govorimo o zdravih ljudeh). Meni najljubša in učinkovita ločevalna dieta je plod Francoskega nutricionista. Ta dieta je obnorela Francijo in vam jo predstavlja sv

Hitre “diete”

Z ozirom na trenutno hiper ponudbo čarobnih pripomočkov za hujšanje je čudno, da sploh še obstajajo ljudje z odvečnimi kilogrami.

Kaj mislite, odkod neskladnost med vsakodnevnim povečevanjem tovrstnih ponudb in statistiko, ki nam govori, da smo vsak dan težji? Stroka govori, da se je vse začelo z ločevanjem hujšanja od zdrave prehrane in zdravega življenja nasploh, tj. s ponudbo HITRIH diet, ki jih bolj zanima, kako prepričati naš želodec, da je sit, ali kako iz nas iztisniti čimveč tekočine, od stvarnih potreb in zmožnosti našega organizma.

Največji, vendar ne edini problem takih diet je ta, da že tako pomanjkljivo prehranjeno telo prikrajšajo za življensko potrebna HRANILA IN MIKROHRANILA. Poleg tega so dolgoročno neučinkovite, saj telo po končanem “tretmaju” ob prvi priliki začne delati nove zaloge iz strahu pred naslednjim maltretiranjem. In vse se ponavlja. Izgubljene kilograme hitro dobimo nazaj.

Omenimo še slabo počutje, ki spremlja take tretmaje, in ker vemo, da je gibanje pomemben del zdravega življenja, sklepamo, da je dieta, ki nam zaradi slabosti ne dovoljuje rekreacije, NERESNA.

Kaj pa t.i. DOMAČE diete? To so tisti cudni recepti, ki jih najdemo v revijah in ki vsebujejo v glavnem žitarice, sadje, zelenjavo in skuto.

Za tiste domače diete, ki so jih sestavili strokovnjaki, JE ZNANO, DA SO ZDRAVE IN UČINKOVITE, ampak nekoliko komplicirane in večinoma nenavadnega okusa. Izredno težko je prepričati nekoga, da si par ur na dan pripravlja nekaj, kar mu ni všeč in potem to še poje – dan za dnem.

Torej, če imate čas in prilagodljiv okus, vam jih vsekakor priporočamo.

Po hujšanju …

Recimo, da smo dobili dieto, ki nas je zdravo ali nezdravo “shujšala”. Kaj pa zdaj? Hujšati nočemo več, tudi zrediti se nočemo, naše telo pa še naprej potrebuje vsa hranila in mikrohranila. Snovalci resnih diet mislijo na na tudi po zaključeni shujševalni kuri. Očitno je, da v tem trenutku rabimo čim bolj enostaven prehod z zdravega hujšanja na zdravo vzdrževanje telesne teže. Če drži, da je lažje shujšati, kot obdržati telesno težo, potem se boste gotovo strinjali z nami, da je vzdrževanje telesne teže en izmed najpomembnejših členov vsake resne diete.

Upamo, da je iz vsega napisanega razvidno, da je priprava in proizvodnja dobre diete kompleksna stvar, ki jo lahko obvladajo samo resna podjetja.

Očitno: hujšanja (kontrole telesne teže) ne moremo ločiti od zdrave prehrane niti od zdravega življenja. Dieta mora biti vidna tudi na medicinskih izvidih, ne le na tehtnici.